Wikia

Groen stoplicht

100000Met grondstoffen kunnen gebouwen, troepen, spreuken en helden worden gebouwd, getraind, gecreëerd en geüpgraded. Grondstoffen kunnen worden gestolen tijdens multiplayergevechten. Verder kunnen grondstoffen worden verkregen door ze uit goudmijnen elixirpompen en duister-elixirboren te verzamelen. Er zijn vier verschillende grondstoffen in Clash of Clans: goudGoud, elixirElixir, duister-elixirDuister-elixir en edelstenenEdelsteen.

GoudGoud400000000000000000Edit

Goud word verdiend door Goudmijnen en opgeslagen in Goudkluizen en het Stadhuis. Bij stadhuis 11 kan er maximaal 10 000 000 goud worden opgeslagen, 8 000 000 in de Goudkluizen en 2 000 000 in het stadhuis. Goud kan worden gebruikt voor het bouwen/upgraden van verdedigingswerken, Elixirpompen, Elixirtanks, het Stadhuis en het Clankasteel en het kan worden gebruikt om enkele decoraties te kopen en stenen te verwijderen. Ten slotte moet er voor het oprichten van een nieuwe Clan 40.000 goud worden betaald. Voor een Clan kan worden opgericht moet het Clankasteel herbouwd worden, wat 10.000 goud kost.

ElixirElixir1000000Edit

100000Elixir wordt verdiend door Elixirpompen en opgeslagen in Elixirtanks en het Stadhuis. Bij stadhuis 11 kan er maximaal 10 000 000 elixir worden opgeslagen, 8 000 000 in de elixirtanken en 2 000 000 in het stadhuis. Elixir kan worden gebruikt voor het bouwen/upgraden van legergebouwen, elixirtroepen, spreuken, goudmijnen, Goudkluizen, duister-elixirboren en de duister-elixirtank en het kan gebruikt worden om enkele decoraties te kopen en vegetatie te verwijderen. Ten slotte kan elixir worden gebruikt voor het laden van X-bogen.

Duister-elixirDuister-elixirEdit

Duister-elixir is als enige grondstof niet vanaf de start van het spel beschikbaar en wordt ontgrendeld op stadhuis level 7. Duister-elixir wordt verdiend door duister-elixirboren en opgeslagen in de duister-elixirtank. Er kan maximaal 200 000 duister-elixir worden opgeslagen. Duister-elixir kan worden gebruikt voor het trainen/upgraden van helden en duister-elixirtroepen. Ten slotte kan duister-elixir worden gebruikt voor het laden van infernotorens.

Groene Edelstenen10000Edit

10000000Edelstenen kunnen worden gekocht voor echt geld. Er is een gebouw dat edelstenen verdient in de bouwersbasis. Edelstenen kunnen voornamelijk worden gebruikt voor het boosten van grondstofgebouwen, legergebouwen of het direct voltooien van een upgrade. Ook kunnen andere grondstoffen ervoor worden gekocht. Voor meer informatie zie edelstenen.