Wikia

Clash of clans wiki

Kanon

100pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Deze pagina is niet beveiligd. Iedereen kan deze pagina bewerken.

Kanon 13.png

Kanonnen zijn geweldig voor de verdediging. Upgrade kanonnen om hun vuurkracht te verbeteren. Maar let op: kanonnen kunnen niet schieten als ze worden geupgraded.

Kanon 1.png Kanon 2.png Kanon 3.png Kanon 4.png Kanon 5.png Kanon 6.png
Level Level 2 Level 3 Level 4 Level 5 Level 6
Kanon 7.png Kanon 8.png Kanon 9.png Kanon 10.png Kanon 11.png Kanon 12.png Kanon 13.png
Level 7 Level 8 Level 9 Level 10 Level 11 Level 12 Level 13

Beschrijving

Verdedigende Strategie

  • Door de hoge aanvalssnelheid en schade per schot zijn kanonnen ideaal voor het afschieten van muurbrekers, omdat die erg weinig levenspunten hebben.
  • Kanonnen zijn zeer geschikt om reuzen af te leiden en zo te voorkomen dat die andere belangrijkere verdedigingen aanvallen.
  • Door de hoge schade per seconde van kanonnen kunnen ze verdedigingswerken met een lage schade per seconde, zoals mortieren en tovenaarstorens, verdedigen.
  • Het is verstandig om kanonnen in het bereik te plaatsen van een luchtafweer, omdat kanonnen zelf niet op luchttroepen kunnen schieten. Op zijn minst zal het moeten worden geplaatst in bereik van een anti-luchtverdediging.
  • In het begin van het spel zijn kanonnen samen met mortieren de belangrijkste verdedigingswerken en is het dus verstandig om die goed te upgraden. Hiernaast zijn ze ook nog relatief goedkoop.

Aanvallende Strategie

  • Omdat kanonnen geen luchttroepen kunnen aanvallen, zijn ze een gemakkelijke prooi voor ballonnen, draken en gunstelingen, als ze niet worden verdedigd door anti-luchtverdediging.
  • Kanonnen kunnen slechts één doelwit tegelijk aanvallen. Hierdoor kunnen ze gemakkelijk worden overweldigd door grote groepen van barbaren of boogschutters.

Upgradeverschillen

  • De grootste upgradeverschillen zijn op de levels 7, 10, 11 en 12. Op nagenoeg elk level neemt de grootte van de kanonloop en het platform toe.
    • Wanneer het kanon is gebouwd, bestaat het uit een korte, donkere, metalen loop en staat het op een viervoetig, houten platform.
    • Op level 2 worden de poten ondersteund met touw en een stuk hout.
    • Op level 3 wordt het stuk hout tussen de poten dikker. Verder draait Het platform van het kanon 45 graden binnen de 3 bij 3 tegels. Mogelijk is dit voor de latere grotere upgrades van het Kanon.
    • Op level 4 ontvangt het Kanon 2 ringen in de breedte, één in het midden en één aan de achterkant van de loop. Het platform wordt groter en krijgt kortere, stabielere poten. Het stuk hout tussen de poten verdwijnt.
    • Op level 5 veranderen de houten poten in metalen poten. Daarnaast wordt de metalen ring op het platform groter.
    • Op level 6 Krijgt het kanon metalen riem die van links naar rechts op het platform loopt. Ook verandert de spil van het kanon in metaal.
    • Op level 7 wordt het houten platform vervangen door witte steen en worden de poten van messing. De middelste ring om de kanonloop verandert in goud.
    • Op level 8 verandert ook de achterste ring om de loop in goud. Op het platform komt een van de voorkant naar de achterkant lopende gouden riem.
    • Op level 9 ontvangt het kanon ook aan het uiteinde van de loop een gouden ring. Ook komt er een gouden riem van links naar rechts op het platform.
    • Op level 10 is het kanon compleet gemaakt van messing. Op de achterkant van de loop komen drie versterkende messing platen en de poten veranderen in metaal, met op elke poot een messing stekel.
    • Op level 11 verandert de kleur van de loop en de poten van het kanon in zwart.
    • Op level 12 krijgt het kanon poten van rode kristallen en krijgt het net voor het uiteinde van de loop een rode ring. De riem op het platform verandert in donkerrood. Het Kanon schiet nu een vuurbal.
    • Op level 13 krijgt het kanon weer messing poten, wordt de omtrek rond de platen op de loop oranje en verandert de riem op het platform in een donkergrijs metaal. Het platform zelf wordt rood. De loop wordt meer gestroomlijnd en opgericht en lijkt iets korter dan de loop van level 12. De vuurballen die het Kanon schiet, worden groter.

Wist je dat

  • Elke speler bouwt tijdens de tutorial een kanon om zijn dorp te beschermen tegen een aanval van drie kobolden.
  • De loop van het kanon kan 360 graden draaien.
  • De loop van het kanon zet een beetje uit, wanneer het schiet.
  • Het kanon is samen met de mortier en de X-boog het enige verdedigingswerk dat zichzelf beweegt om te richten. Deze verdedigingen richten altijd weg van het stadhuis. Zodra het stadhuis of zijzelf zo worden verplaatst dat dit niet meer zo zou zijn, richten ze direct weer weg.
  • Het kanon heeft samen met de boogschuttertoren de meeste levels van alle gebouwen, namelijk 13.

Statistieken

Stadhuis level 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Aantal beschikbaar 2 2 2 2 3 3 5 5 5 6 7
Level Schade per seconde Schade per schot Levens-punten KostenGoud Bouwtijd Ervaring gekregenErvaring Level stadhuis vereist
1 9 7,2 420 250 10 sec. 3 1
2 11 8,8 470 1.000 15 min. 30 1
3 15 12 520 4.000 45 min. 51 2
4 19 15,2 570 16.000 2 uur 84 3
5 25 20 620 50.000 6 uur 146 4
6 31 24,8 670 100.000 12 uur 207 5
7 40 32 730 200.000 1 dag 293 6
8 48 38,4 800 400.000 2 dagen 415 7
9 56 44,8 880 800.000 3 dagen 509 8
10 65 52 960 1.600.000 4 dagen 587 8
11 75 60 1.060 3.200.000 5 dagen 657 9
12 86 68,8 1.160 6.400.000 6 dagen 720 10
13 98 78.4 1.260 7.500.000 7 dagen 777 10
Bereik Schadetype Doelwitten Favoriete doelwit Aanvalssnelheid Grootte
9 tegels Enkel doelwit Grond Willekeurig 0,8 sec. 3x3
Gebouwen
Verdedigingswerken KanonBoogschuttertorenMortierLuchtafweerTovenaarstorenWindmachineVerborgen TeslaX-boogInfernotorenMuren
Vallen Bom • Veerval • Luchtbom • Reuzenbom • Skeletval • Luchtmijnzoeker

Niet beschikbaar: Pompoenbom • Kerstknaller

Grondstofgebouwen GoudmijnElixirpompDuister-elixirboorGoudkluisElixirtankDuister-elixirtankBouwkeet
Legergebouwen LegerkampKazerneLaboratoriumSpreukenfabriekDuistere kazerneAltaar van de BarbarenkoningDuistere-spreukenfabriekAltaar van de Boogschutterskoningin
Overige gebouwen StadhuisClankasteelDecoratiesObstakels

Around Wikia's network

Random Wiki