Wikia

Clash of clans wiki

Trofeeën

97pages on
this wiki
Add New Page
Comments11 Share
Deze pagina is niet beveiligd. Iedereen kan deze pagina bewerken.
In Clash of Clans kunnen trofeeën worden gewonnen of verloren door multiplayergevechten te winnen of te verliezen. De winnaar van een multiplayergevecht wint trofeeën en de verliezer verliest trofeeën. Er zijn verschillende redenen om trofeeën te verzamelen of te verliezen.
Trofee symbool.png

Het symbool voor trofeeën.

  1. Ranglijsten worden gebaseerd op het aantal trofeeën die een speler of clan heeft verzameld.
  2. Bepalen welke tegenstanders een spelers krijgt als je aanvalt of verdedigt. Hoe meer trofeeën je hebt, hoe beter de tegenstanders in het algemeen zijn.
  3. Trofeeën geven status

RanglijstenEdit

Spelersranglijst.png

De spelersranglijst

Ranglijsten worden bepaald op het aantal trofeeën een speler of clan heeft. In een divisie kunnen maximaal 100 spelers, die in een ranglijst op volgorde van trofeeën staan. Verder worden de top 200 spelers en de top 200 clans van zowel de wereld als lokaal (bijvoorbeeld Nederland of België) bijgehouden. Iedere speler ziet bij lokaal zijn eigen land. Bij de top 200 van clans wereldwijd kan ook de eigen clan worden gezien als die niet in de top 200 staat. Dan wordt de clan zelf met de trofeeën en plaats in de rangelijst met twee clans daarboven en daaronder.

DivisiesEdit

Divisies zijn groepen van maximaal 100 spelers die op hetzelfde trofeeënniveau zitten. Wanneer een multiplayergevecht wordt gewonnen, krijgt een speler die in een divisie zit een plunderbonus. Hoe meer trofeeën een speler heeft, hoe hoger de divisie] waar hij in zit en dat betekent een hogere plunderbonus. Voor meer informatie, zie: Divisies.

ClantoernooiEdit

Clantoernooi.png

De clanranglijst

Clans strijden op de clanranglijst om wie de meeste clantrofeeën heeft. Het clantoernooi duurt een maand en eindigt op maandag om 6 uur 's ochtends. De tien beste leden van de drie beste clans ontvangen edelstenen als beloning. Voor meer informatie, zie: Clantoernooi.

MatchmakenEdit

Wanneer een speler naar een tegenstander zoekt voor een multiplayergevecht, wordt er een speler gezocht, die qua aantal trofeeën in de buurt zit van het aantal van de tegenstander. Verder komen er alleen spelers die geen schild hebben, offline zijn en nog niet worden aangevallen. Andere factoren, zoals stadhuislevel of ervaringslevel, hebben geen enkele invloed op de tegenstanders die een speler krijgt.

OverigEdit

  • Er is een prestatie genaamd zoete overwinning voor het krijgen van trofeeën en één genaamd All-star divisie voor het behalen van een bepaalde divisie.
  • Het is onmogelijk om een negatief trofeeënaantal te hebben.
  • Op lagere trofeeënlevels kan het voorkomen dat de verdediger in een multiplayergevecht meer trofeeën wint dan de aanvaller verliest. Hierdoor komen er langzaam maar zeker steeds meer trofeeën in het spel.
  • Andere namen voor trofeeën zijn bekers of cups.

Around Wikia's network

Random Wiki