Wikia

Clash of clans wiki

Update-geschiedenis

100pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share
Deze pagina is gedeeltelijk beveiligd. Alleen geregistreerde leden kunnen deze pagina bewerken.

Versie 7

Versie 7.200.19 - 22 oktober 2015

Beleef weer angstige nachten in Clash

Geniet tijdelijk van het enge Halloween-thema voor Clash met bezeten gifspreuken, borrelende heksenketel-obstakels en meer!

Versie 7.200.7 - 17 september 2015

Superieure spreuken en de beslissnede factor bij gelijkspel tijdens een clanoorlog!

Aangepaste en sterkere spreuken

Bliksemspreuk

  • een level 7 bliksemspreuk beschadigt zowel gebouwen als troepen
  • Bliksemspreuken van levels 5 en 6 veroorzaken meer schade
  • De schichten van de bliksemspreuk slaan nu dichter bij elkaar in, zodat ze minder vaak missen

Gifspreuk

  • Troepen die zich in een gifwolk bevinden, lopen aanvankelijk minder schade op, maar gaandeweg meer
  • Schade van gifspreuken neemt nu enorm toe en blijft voortduren nadat de wolk is opgelost
  • Gifspreuken verminderen nu ook de aanvalssnelheid van verdedigingstroepen

Aardbevingsspreuk

  • Aardbevingsspreuken veroorzaken veel meer schade, ongeacht het aantal levenspunten van een gebouw
  • Herhaalde aardbevingsspreuken veroorzaken nu minder schade aan dezelfde gebouwen
  • Vier aardbevingsspreuken vernietigen altijd elke willekeurige muur!

Spelbalans

Versie 7.156 - 1 juli 2015

De opkomst van meestertovenaars en legenden

De duistere-spreukenfabriek

Nieuwe divisies en het toernooi in de legendarische divisie

  • Maak kennis met de titanendivisie en de ultraprestigieuze legendarische divisie bij 5000 trofeeën!
  • Toernooien in de legendarische divisie zijn een nieuwe uitdaging voor de beste spelers en eindigen eens per maand
  • De eindpositie die toernooilegenden behalen, wordt vermeld op het tabblad Beste spelers en in hun profiel
  • Voor elk toernooi worden legenden teruggezet naar 500 trofeeën. De extra trofeeën veranderen in permanente legendarische trofeeën!

Spelbalans

A.I.-verbeteringen

Interfaceverbeteringen

  • Train je leger nu met de nieuwe knop Training, vlak boven Aanvallen. Je hoeft niet meer op jacht naar kazernes.
  • Met het legeroverzicht kun je troepen bekijken of erom vragen en je leger bewerken, met inbegrip van spreuken!
  • In de trainingsweergave zijn 'snelle tabbladen' toegevoegd, zodat je makkelijker door de gebouwen kunt bladeren
  • De troepenkeuze bij een aanval is strakker vormgegeven, met nieuwe beelden en geluiden
  • Je kunt nu aanstootgevende clanchat filteren met behulp van het clanchatfilter in de instellingen

<p>Arabisch en Traditioneel Chinees worden nu ondersteund!

Versie 7.65 - 30 april 2015

Er hangt iets nieuws in de lucht!

Versie 7.1.1 - 24 februari 2015

Clans verhogen hun level!

  • Verhoog het level van je clan en verdien voordelen, prestige en mooie emblemen!
  • Kanon van level 13 kan hard toeslaan maar kan ook veel schade weerstaan!
  • De mogelijkheid om wel of niet aan clanoorlogen mee te doen, geeft je clan de volledige controle over een oorlog!
  • Pas je clanembleem aan met de embleemeditor!

Versterk je clan met clanvoordelen

Versie 6

Versie 6.407.8 - 21 januari 2015

Optionele update voor het verwijderen van het winterthema.

Bedankt voor het spelen en blijf clashen!

Versie 6.407 - 11 december 2014

Een besneeuwde seizoensupdate met bijzondere bomen en cadeautjes!

Maak kennis met de indelingseditor

  • Sla meerdere indelingen op voor zowel je thuisdorp als je oorlogsbasis!
  • Kopieer en bewerk of wissel van indeling wanneer je maar wilt. Je kunt indelingen ook later afmaken

Nieuwe extraatjes

Overige verbeteringen

Bekijk een live-herhaling wanneer je dorp wordt aangevallen!

  • Boogschutterstorens schieten twee keer zo snel om zwakke hordes beter te kunnen neermaaien
  • Infernotorens schieten langer voordat hun munitie op is
  • De levenspuntwaarden van een groot aantal gebouwen zijn aangepast

Versie 6.322.5 - 23 november 2014

Clash of Clans is een trotse App Store-partner van (PRODUCT)RED™.

Strijd mee en dan krijg je een (stapel edelstenen)RED om je stadhuis te versieren tot 8 december.

100% van de opbrengst komt ten goede aan de strijd van (RED) tegen AIDS. Alle (RED)-opbrengsten komen ten goede aan een wereldwijd fonds ter bestrijding van AIDS, tuberculose en malaria.

Let op: deze update is alleen op iOS apparaten beschikbaar!

Versie 6.322.3 - 5 november 2014

Halloween-content verwijderd.

Versie 6.322 - 22 oktober 2014

Er is een spookachtige update beschikbaar voor Clash! Wat zal het zijn? Snoep of je leven?

De skeletval!

Tijdelijk beschikbare extra's:

Clanprofiel en clans zoeken:

Overige verbeteringen:

Versie 6.253.4 - 16 september 2014

Er zijn nu gloednieuwe troepen uit de duistere kazerne, samen met nieuwe levels voor je troepen en gebouwen!

Lavahond:

Nieuwe upgrades:

Verbeteringen aan balans en interface:

  • Upgrade een hele rij muren tegelijkertijd en kies of je met elixir of met goud wilt betalen.
  • Helden genezen sneller en valkyries worden sneller getraind.
  • Helers richten zich nu op het helen van grotere groepen eenheden.
  • Herhalingen laten het aanvallende leger zien, kunnen worden gepauzeerd en tonen de resterende tijd indien live.

Versie 6.186.1 - 3 juli 2014

Deze update zit barstensvol belangrijke verbeteringen op het gebied van gevechten, balans en inhoud! Bereid je voor op de terugkeer van meesters in de mêlee-aanval en intense held-tegen-held-gevechten in vijandelijke dorpen!

Nieuwe upgrades:

Balansverbeteringen voor epische gevechten:

  • Helden zijn flink in de revisie gegaan: aangepaste krachten, slimmer verdedigen, sterkere vaardigheden en nog veel meer!
  • Verbazingwekkend effectieve aanpassingen voor sprongspreuk en valkyries.
  • De infernotoren zoekt nu langzamer nieuwe doelwitten.
  • Troepen werken samen om door gelijksoortige muurdelen heen te breken]].

Interfaceverbeteringen:

Versie 6.108.5 - 10 juni 2014

Probleem opgelost dat weerhield het spel te starten voor sommige spelers.

Versie 6.108.2 - 16 mei 2014

Oorlogsbasisindeling en bewerkingsmodus voor oorlogsbasis!

Verbeteringen in de clanoorlogsstatistieken!

De clanoorlogen zijn verbeterd!

  • Verwijder gedoneerde troepen uit het clankasteel van jouw oorlogsbasis als deze niet aan jouw eisen voldoen!
  • De oorlogsmeldingen zijn verbeterd en de basissen zijn nu voor het gemak op de kaart genummerd.

Russisch wordt nu ondersteund in de spelinstellingen!

Versie 6.56.1 - 9 april 2014

Clanoorlogen! De grootste update in de Clash-geschiedenis!

Clankasteel renoveren:

Versie 5

Versie 5.172 - 29 januari 2014

Heil en voorspoed aan de nieuwe heldentalenten!

Vliegende monsters, vriesspreuken en gloednieuwe boosts:

Medeleiders van de clan aan het roer:

Wildgroei aan edelstenen:

  • Er is nieuwe plantengroei gevonden met hierin meer edelstenen dan ooit tevoren!

Verbeteringen van de interface:

  • De chatfunctie is nu ook beschikbaar als je niet in je dorp bent, bijvoorbeeld als je op bezoek bent of herhaling bekijkt.
  • Naast de naam van legerkampen, spreukenfabrieken of clankastelen wordt nu de gebruikte capaciteit weergegeven als je ze selecteert.
  • De vriendenlijst is verplaatst naar het laatste tabblad van het klassementsmenu. Het vervangt hier het tabblad Clans doorzoeken. (Clans doorzoeken is nog steeds beschikbaar via het menu van het clankasteel)
  • Het percentage schade dat de woedespreuk toevoegt, wordt nu correct weergegeven. (bijvoorbeeld 30% in plaats van 130%)
  • Obstakels kunnen nu worden verwijderd in de bewerkingsmodus.

Voor een evenwichtiger spel:

  • De upgradekosten en de upgradetijd voor de vriesspreuk van level 3 en 4 zijn verminderd.
  • De schadebonus van de woedespreuk van level 5 is verlaagd van 80% naar 70%.
  • De trainingskosten voor de varkensruiter zijn voor alle levels met ongeveer 30% verhoogd
  • De levenspunten van de Valkyrie zijn voor alle levels met ongeveer 20% verhoogd.
  • De levenspunten van de P.E.K.K.A zijn voor level 3 naar 3400 naar 3500 en voor level 4 van 3800 naar 4000 verhoogd.

Er zijn nog veel meer fouten opgelost en aanpassingen en prestatieverbeteringen doorgevoerd.

Versie 5.113.2 - 5 december 2013

Het is winter:

De vernieuwde infernotoren is heter dan ooit:

  • Met de gloednieuwe modus voor meerdere doelwitten lanceer je een spervuur naar meerdere troepen tegelijk, maar in deze modus worden de vlammen niet opgeladen.
  • Troepen die worden beschoten door de infernotoren kunnen niet meer worden genezen. Gebruik de modus voor meerdere doelen om te voorkomen dat vijanden elkaar genezen.
  • Je kunt op elk moment wisselen tussen de klassieke modus en die voor meerdere doelwitten.
  • Infernotoren level 3 houdt je warm deze winter.

Verbeterde buit:

  • Het percentage aan beschikbare buit gaat nu omlaag op basis van het level van het stadhuis van de verdedigende speler.
  • De maximale hoeveelheid buit gaat nu omhoog op basis van het level van het stadhuis van de verdedigende speler.
  • De bonus op buit voor het aanvallen van een tegenstander met een stadhuis van een hoger level is nu verwijderd.
  • Kijk op het forum van Clash of Clans voor meer informatie over deze wijzigingen!

Verbeteringen aan interface en functies:

  • Clash is nu volledig vertaald naar het Koreaans!
  • Bewerkingsmodus dorp: Voortgang in het bewerken van je basis wordt nu automatisch opgeslagen en hersteld als je het spel herstart.
  • "Trainingscapaciteit" toegevoegd aan info van kazernes en upgradeschermen.
  • Niet geladen vallen worden nu aangegeven met een rookeffect in plaats van een tekstballon.
  • Arabische tekstinvoer is verbeterd.

Kleine aanpassingen aan balans:

  • Aanvalsbereik van infernotoren verkleind van 10 naar 9 tegels.
  • Kosten voor upgrade van infernotoren naar level 2 verlaagd.
  • Level 4 draak richt iets meer schade aan.
  • Level 6 reus heeft iets meer levenspunten en richt iets meer schade aan.

Nog veel mee opgeloste fouten, kleine aanpassingen en pratatieverbeteringen.

Versie 5.64 - 6 november 2013

Verbeterde vallen:

  • Ben jij die slappe bommetjes zat? Upgrade al je explosieve vallen om je vijanden goed op te blazen!
  • Ben jij het ook zat om je vallen constant te vervangen? Vallen blijven nu na gebuik op hun plaats en kunnen met één enkele knop herladen worden!
  • De level 1 reuzenbom is nu veel goedkoper, maar heeft een iets kleinere schaderadius die kan worden geüpgraded.
  • De bom en reuzenbom exploderen sneller nadat ze geactiveerd zijn.
  • De luchtmijnzoeker en luchtbom hebben een kleinere activeringsraius.
  • Luchtmijnzoekers kosten nu goud in plaats van Duister-elixir.

Niveau 1 terreur in het stadhuis 10:

Onuitputtelijke spreuken:

Verbeteringen aan clans en interface:

  • Spelers die uit een clan gezet of door een clan geweigerd worden, worden automatisch 24 uur uit die clan verbannen.
  • Als je op het actieve tabblad tikt in Postvak In, Chat, Clan, Klassement, Divisie of Zoeken, wordt de weergave automatisch naar boven gescrold.

Voor een betere balans:

Nog veel meer bugs opgelost, kleine aanpassingen en verbeteringen!

Versie 5.2.2 - 10 oktober 2013

Er is een probleem opgelost met non-Latijnse toetsenborden die vastliepen en een aantal andere kleinere bugs.

Versie 5.2 - 30 september 2013

Clash of Clans ondersteunt nu iOS 7.

Gloednieuwe bewerkingsmodus dorp:

Halloweenpret:

  • Kun jij alle griezelige grappen vinden? Je zult geschokt zijn!
  • Griezelige werken: voor beperkte tijd kost het verbeteren van de spreukenfabriek slechts edelsteen!

Mortierchaos:

  • Verpletter je vijanden met de level 8 mortier.

Clanverbeteringen:

  • Nieuw troepenverzoek in clanchat: tik op de indicator om omlaag naar het laatste lopende troepenverzoek te bladeren.
  • De afkoeltijd voor het uitzetten van oudsten is nu 20 minuten.

Balansverbeteringen:

  • Aanvalsschade van valkyrie verhoogd. (alle levels)
  • Verhoogde trefpunten en schade van level 6 reus.
  • Verhoogde trefpunten en heling van heler. (levels 3 en 4)
  • Iets verhoogde trefpunten va varkensruiter. (alle levels)

Tal van kleine reparaties en verbeteringen!

Versie 4

Versie 4.120 - 27 augustus 2013

Gloednieuwe Spelersprofiel feature:

Varkensruiter herwerkt!

  • De nieuwe en verbeterde Varkensruiter viseert verdedigingswerken en staat je nieuwe tactieken toe.
  • Schade vergroot: de Varkensruiter komt nu harder aan met zijn grote sloophamer!
  • De varkens kregen persoonlijke trainers om ze fit te krijgen, wat de trainingstijd vermindert.

Nieuwe spreuk, eenheid en gebouwlevels:

Nieuwe clan features:

Drie van de meest uitdagende en veelbelovende prestaties tot heden!

Interface verbeteringen:

  • Delen van herhalingen verbeterd: gedeelde herhalingen vertonen nu ook buit, trofeeën en kunnen een persoonlijke boodschap bevatten.
  • Prestatievoortgang wordt volledig bijgehouden, zelfs na het behalen van de hele prestatie.
  • Informatiescherm toegevoegd voor tweederangs eenheden. (Skelet en Golempje)
  • De chat kan omhoog gescrolled worden naar de top door te tikken op de tab bovenaan.

Spelbalans:

Versie 4.74 - 29 juli 2013

  • Nieuwe eenheid: de heks! De heks is geoefend in de kunst van necromantie en reanimeert de skeletten van dode krijgers. Als leider van haar ondode leger is ze een angstwekkend gezicht tijdens de strijd!
  • Upgrade voor duistere barakken level 5 beschikbaar, ontgrendelt de heks.
  • Schakel onverplaatsbare objecten uit met de onstuitbare kracht van de level 6 muurbreker!
  • Deel je coolste strijdherhalingen met je clanleden in de clanchat!
  • Je kunt nu tijdelijk het geluid van spelers dempen in de algemene chat. Hun berichten verschijnen dan niet op je scherm.
  • In het klassement van de beste spelers staan nu statistieken voor 'Aanvallen gewonnen' en 'Verdedigingen gewonnen' zoals bij de divisieklassementen.
  • De naam en de clan van je tegenstander zijn nu zichtbaar tijdens een herhaling.
  • De huisvesting van de varkensruiter is verlaagd van 6 naar 5.
  • De aanvalsschade van de valkyrie is verhoogd. (alle levels)
  • De trainingskosten van de valkyrie zijn verlaagd. (level 2, 3 en 4)
  • Tal van andere kleine tweaks en verbeteringen.

Versie 4.53 - 17 juni 2013

In deze update een spannende nieuwe strijdspreuk, ondersteuning voor Japans en nog veel meer!

Magie op hoog niveau:

Geavanceerde oorlogsvoering:

  • Verpletter je vijanden met de P.E.K.K.A level 4.
  • Upgrade het kanon naar level 12 voor nog meer vuurkracht.
  • Maak je dorp bijna ondoordringbaar met level 11 muren.
  • Veeg je luchtruim schoon met een extra luchtbom en een luchtmijnzoeker.
  • Zorg voor verhitte actie met een tweede infernotoren.
  • Verander je vijanden in speldenkussens met een derde X-boog.
  • Verbeter je legerkampen naar level 8 en maak gebruik van een legendarische strijdkracht!

Interfaceverbeteringen:

  • Japanse taalinstelling nu ook beschikbaar.
  • Extra snelheidsoptie voor volgende troepenverzoek van clankasteel.
  • Spelers kunnen nu een berichtje toevoegen aan een troepenverzoek.
  • Prestatie is met meerdere optimalisaties verbeterd.
  • Scherpte van tekst is verbeterd.
  • Strijd eindigt niet automatisch als spelers ongebruikte clankasteeltroepen of bliksemspreuken heeft.
  • Verbeterd vloekfilter voor vele talen.

Balansverbeteringen:

Plus tal van ander kleine reparaties en verbeteringen!

Versie 4.14 - 23 mei 2013

Nieuw op stadhuislevel 10: het vlammend fort

Gloednieuw verdedigend gebouw: Infernotoren!

  • De infernotoren schiet een stroom vlammen af die door de dikste pantsers branden.
  • Het duurt even voordat de vlam heet is, maar hij is bijzonder effectief tegen de grootste en sterkste troepen.
  • Stop helden, P.E.K.K.A's en golems en schiet draken uit de lucht!
  • Kijk uit: de infernotoren kan worden overdonderd door een zwerm kleinere doelwitten.

Ontgrendel nieuwe upgrade op stadhuislevel 10:

Aanvallog en herhalingen!

  • Bekijk herhalingen van je aanvallen.
  • Bekijk een log van je aanvalsgeschiedenis met een verslag van veroverde buiten en trofeeën.
  • Laat je beste overwinningen aan vrienden en familie zien.
  • Analyseer je lastigste gevechten en verbeter je vaardigheden.

Level 8 laboratorium: beter, sneller en sterker dan ooit!

Interfaceverbeteringen:

  • Nu ook beschikbaar in Chinees.
  • Tal van extra toetsenbordondersteuningen. Schrijf in elke taal!
  • Smileys en andere emoji-tekens worden ondersteund! Voeg het speciale emoji-toetsenbord aan de instellingen van je apparaat toe. (Algemeen>Toetsenbord>Toetsenborden>Nieuw toetsenbord toevoegen)
  • Blader snel door barakken, duistere barakken en de spreukenfabriek door op de pijlen te tikken.
  • Het aantal ontvangen clantroepen wordt nu naast het aantal gedoneerde troepen weergegeven.
  • Het centrum van je dorp wordt nu met een plaquette aangegeven.
  • Spelers die al te lang achter elkaar spelen worden geforceerd om een pauze te nemen.

Balansverbeteringen:

Plus tal van andere kleine reparaties en verbeteringen!

Versie 3

Versie 3.124 - 17 april 2013

Nieuwe selecties: doe mee in je eigen divisie!

  • Het is heel makkelijk om bij een selectie te gaan: zorg gewoon dat je 400 trofeeën of meer hebt!
  • Verdien een plunderbonus voor elke overwinning als je in een selectie zit!
  • De plunderbonus neemt toe als je een selectielevel omhoog gaat.

Nieuwe verbeteringen aan eenheden, verdedigingen en gebouwen:

Clanverbeteringen:

  • De clanleider kan nu ook rechtstreeks berichten naar clanleden sturen.
  • Formattering van chatberichten vernieuwd.
  • Duur van clantoernooien is verlengd naar twee weken, dubbele beloning.
  • De statistieken van troepdonaties worden om de week bijgewerkt.
  • De informatie over troepdonatie is nu zichtbaar voor alle speler, niet alleen voor clanleden.

Verbetering in gebruik:

  • Als een clankasteel ruimte heeft voor meer troepen, verschijnt er een 'verzoekbericht' boven het kasteel.
  • Een extra bevestigingsbericht als je de eenheden en spreukverbeteringen versnelt.
  • Aanvalsmelding verbeterd voor spelers die op meerdere apparaten spelen.

Balansverbeteringen:

Plus tal van andere kleine reparaties en verbeteringen!

Versie 3.54 - 12 maart 2013

Zet je schrap voor de ware kracht van duister-elixir...

Nieuw: de geheimzinnige duistere barakken en de ultra-coole nieuwe duistere baraktroepen!

  • Gunstelingen: Deze snel vliegende plagen storten een regen van dodelijk zuur over hun vijanden uit.
  • Varkensruiters: Met een hamer in de ene hand en varkensteugels in de andere, springen deze machtige krijgers over muren heen en zetten ze regelrecht koers richting vijandelijke gebouwen.
  • Valkyries: Deze dames zijn gewapend met tweezijdige zwaarden en ontketenen een wervelwind aan chaos en ellende.
  • Mocht je duistere grafstenen tegenkomen, dan weet je dat je bezocht wordt door deze geweldige nieuwe duistere baraktroepen.

Problemen met muren?

  • De verbeterde muurbreektechnieken hebben het talent van onverschrokken muurbrekers gerevolutioneerd. Muurbrekers maken nu maximaal gebruik van elke bom en vermijden afleidingen.
  • Deze handige nieuwe muurbrekers hadden iets meer ruimte nodig, dus nu nemen ze twee kampplaatsen in.

Verbeteringen in gebruik!

  • Spelers hebben nu de optie om meerdere muurstukken in een keer te verplaatsen.Jippie!
  • Troepen kunnen nu vlak bij obstakels worden geplaatst, dus je hoeft niet meer te verdwalen in een zee van vlaggen.
  • In het nieuwe laboratoriumscherm kun je door beschikbare upgrades bladeren, zelfs wanneer er al een upgrade in gang is gezet.
  • Heb je je wel een afgevraagd hoeveel spullen je buit kunt maken in sololevels? Tik op de kaart om daar achter te komen.
  • Het scherm met eindresultaten geeft nu je buitgemaakte spullen weer met spaties tussen de cijfers. (100 000 in plaats van 100000)
  • In het logboek is nu een handig percentage voor totale vernietiging opgenomen.
  • Als een barak wordt verbeterd, tellen de wachtende troepen niet langer mee voor de hoeveelheid "Troepencapaciteit na training" in het trainingsscherm van de barakken.

Superprestatie!

  • Onze codegenieën hebben de game nog soepeler laten lopen, zelfs op de hoogste levels. Hierdoor heb je meer controle over de gevechten.

Verbeterde balans!

Versie 3.25 - 5 februari 2013

Coole nieuwe klassementen:

  • Klim naar de top van je clan; kijk wie stijgt en wie daalt.
  • Nieuwe plaatselijke klassementen: wie is de beste speler van jouw land?
  • Clanleden die recentelijk zijn toegetreden worden als "Nieuw" aangemerkt.
  • Supergrote klassementen! Er passen nu veel meer spelers op het klassement.

Nieuwe eenheidupgrades!

Luchtdichte luchtverdediging!

Heldverbeteringen!

  • Helden herstellen sneller dankzij het nieuwe slaapdrankje van de alchemist.
  • Heldstatistieken worden nu correct weergegeven als je dorpen bezoekt.
  • Helden patrouilleren nu in een groter gebied en krijgen een actieradius als er op ze wordt getikt.

Gameplayverbeteringen:

  • We hebben ontdekt dat metalen pantsers elektrotrucjes voortbrengen! P.E.K.K.A is nu een voornaam doelwit en loopt extra schade op van verborgen tesla's.
  • De tijd om spreuken te creëren is verlaagd - knal meer magie de ruimte in als ooit tevoren.
  • Melding wanneer je troepen klaar zijn voor de strijd. (legerkampen zijn vol)
  • Level 9 en 10 muren zijn versterkt: houd de plunderende horden iets langer op afstand!
  • De winkel meldt nu wanneer er nieuwe voorwerpen beschikbaar zijn.
  • Nieuwe prestaties: oppermachtige overval en mortiermoller.
  • Als je op een val tikt, krijg je een grotere actieradius te zien.

Versie 3.3 - 10 januari 2013

Helden!

Duister-elixir:

Coole nieuwe verdedigingen:

Ken je clanleden:

Balansaanpassingen en oplossingen van problemen:

  • Sla meer goud en elixir op! Er zijn nieuwe opslagplaatsen toegevoegd aan stadhuislevel 9.
  • De kosten voor het upgraden van een barak van level 8 zijn met 30% verlaagd.
  • Het bereik van de X-boog is verlaagd naar 11 tegels in de lucht- en grondmodus.
  • De munitiecapaciteit voor het laden van de X-boog is met 25% verlaagd.
  • De kosten voor het laden van de X-boog worden op het infoscherm weergegeven.
  • De winter is voorbij! De Kerstmanspreuk en het onaangename cadeau zijn verwijderd. En het sneeuwt ook niet meer!
  • Je kunt nu de knop spreuken creëren ingedrukt houden om een paar vloeken in de wacht te zetten.

Versie 2

Versie 2.111 - 19 november 2012

Nieuw: de beperkt beschikbare winterspecial van Clash of Clans!

  • Winterthema compleet met het allerbeste sneeuweffect!
  • Verras je vijanden met een 'onaangenaam cadeau'! Een explosieve valstrik in cadeauverpakking.
  • Nieuwe spreuk: vraag de kerstman om een vernietigend bombardement boven het dorp van je vijand los te laten.
  • Zeldzame kerstboom, zie jij hem?

Enorme combinatieverbeteringen!

  • Aangeboden combinaties zijn nu veel beter en passen beter bij je eigen aantal trofeeën.
  • Wachtsysteem toegevoegd! Je hoeft nu minder vaak op 'Zoek een wedstrijd' te drukken.
  • Het nieuwe systeem werkt een stuk sneller dan eerst.

Grote permanente verbeteringen:

  • Heb je haast? Je kunt nu je grondstofgebouwen (vanaf level 5]], kazernes (vanaf level 4) en de spreukenfabriek een boost geven.
  • Klassementen laten nu dagelijks ranglijstveranderingen zien, kijk wie een opmars maakt en wie niet!
  • Nieuw: op legerkamplevel 7 kun je nu nog grotere legers creëren!
  • opgelet eigenaars van stadhuizen van level 9! Jullie kunnen nu een extra kanon bouwen!
  • Meer ruimte zodat je dingen makkelijker kunt verplaatsen en grotere dorpen kunt bouwen.
  • Zet een standbeeld van P.E.K.K.A in je stad! Alleen beschikbaar voor spelers van level 75 en hoger!
  • Verdedigende clankasteeltroepen kunnen nu net als dorpelingen over muren springen.

Balansverbeteringen en ander repataties:

  • Punten voor treffer op stadhuizen zijn verhoogd.
  • Punten voor treffers op helers zijn verhoogd.
  • De punten voor treffers van P.E.K.K.A level 2 en 3 zijn verlaagd.
  • Het clankasteel geeft het activeringsrad opnieuw weer.

Versie 2.86 - 27 oktober 2012

Bereid je voor op HALLOWEEN EXTRAVAGANZA!

Stadhuislevel 9 toegevoegd!

Bugreparaties en andere wijzigingen:

  • Zoek je grootste rivalen met de clanzoekfunctie.
  • De optie om gebouwen te verkopen is verwijderd.
  • Een probleem opgelost waarbij de bouwtijden niet synchroon liepen met de schildtijden.
  • Een probleem opgelost waarbij het aantal speler- en alliantietrofeeën afwijkend werd aangegeven.

Versie 2.73 - 15 oktober 2012

Chatverbeteringen:

  • Wereldwijde chat word gemodeerd! Rapporteer aanstootgevende berichten door erop te tikken en 'Rapporteren' te kiezen.
  • Verbeterd vloekfilter voor wereldwijde chat zorgt voor een betere en beiligere chatomgeving.

Clanverbeteringen:

  • Je kunt een minimum aantal trofeeën instellen dat nodig is voor jouw clans. Spelers kunnen zich niet aanmelden als ze niet aan deze minimumvereisten voldoen.
  • Toegevoegde clanmeldingen wanneer leden worden gepromoveerd, gedegradeerd, zich bij de clan aansluiten of uit de clan worden gezet.
  • Je kunt een persoonlijk bericht sturen als je iemand uit jouw clan zet.

Andere veranderingen:

  • Spelers met een stadhuis van een lager nieveau verliezen minder grondstoffen als ze aan worden gevallen door spelers met stadhuizen van een hoger niveau (verschil van 2 of meer).
  • Er is een korte niet-aanvallen periode na onderhoudspauzes om spelers de kans te geven zich in alle rust weer aan te melden.
  • Een extra bevestegingsstap via het laden van een dorp via Game Center om ongelukken te voorkomen.

Versie 2.44 - 19 september 2012

  • Volledige ondersteuning voor de iPhone 5 en 5e generatie iPod Touch.
  • Grote nieuwe functie: Toverspreuken! (Spreukenfabriek kan worden gebruikt vanaf stadhuis level 5)
  • De invoering van drie spreuken: bliksem-, helende en woedespreuk.
  • Herhalingen toegevoegd aan gevechtenlog! Thans kun je zien wat er gebeurde tijdens het aanvallen van je dorp.
  • Er is een tovenaarstoren toegevoegd om te gebruiken bij stadhuis level 6 en er is een andere verborgen Tesla toegevoegd bij stadhuis level 8.
  • Met de snellere Matchmaking maak je thans betere combinaties.
  • Verbeteringen van de troepen zijn thans zichtbaar.
  • Veel verbeterde visuele effecten.
  • Ondersteuning voor iOS 6 Game Center uitdagingen.
  • Winkel en gevechtenlog zijn opnieuw ontworpen voor de iPhone en iPod Touch.
  • Je kunt thans nuttige tips bekijken terwijl het spel wordt geladen.
  • 3e Upgradelevel voor draak toegevoegd.
  • Probleem bij de troependonatie opgelost.
  • Troepenopleiding en huisvestingsmechanica verbeterd.
  • Bij het annuleren van verbeteringen aan gebouwen krijg je niet langer de volledige prijs terug.
  • Het bouwen van Muren kan direct, maar hiervoor heb je wel een beschikbare werknemer nodig.
  • Gevechtenbalans tweaks.
  • Er verschijnt een popup met een bevestiging bij het versnellen van de bouw en bij verbeteringen.
  • Spelers krijgen een zeer kort schild als de verbinding met de server onbedoeld wordt verbroken tijdens het gevecht.
  • Je kunt thans de clan bekijken voordat je de uitnodiging accepteert.

Versie 2.21 - 30 augustus 2012

Wereldwijde Release - Versie 2.3 - 2 augustus 2012

  • Ontgrendel prestaties en win prijzen!
  • Nieuwe, sterkere muurverbeteringen om vijanden buiten te houden.
  • Nieuwe val: reuzenbom voor een spectaculaire indruk.
  • Clantoernooien: ontdek wie de sterkste clan is! Winnaars verdienen groene edelstenen.
  • Nieuwe clanmedailles.
  • Spelerdetails beschikbaar in de Clan Chat en het Strijdlogboek.
  • Grafstenen verschijnen vaker tijdens de strijd. Kijk hoe het bloedbad zich ontvouwt!
  • Gobelindorpen hebben nieuwe wanstaltige achtergronden.
  • De graphics van bepaalde gebouwen zijn verbeterd.
  • Problemen met Facebook-connectiviteit zijn opgelost.
  • Vizier geeft aan welk vijandelijk gebouw je op de korrel hebt.
  • Aanvullende ondersteuning voor Braziliaans Portugees, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans, Noors, Spaans en Turks.

Around Wikia's network